همه چی تمام

مرجعی متفاوت با مطالب گوناگون

همه چی تمام

مرجعی متفاوت با مطالب گوناگون

۱۰ آداب عجیب و غریب غذا خوردن در میان کشورهای جهان

آداب غذا خوردن یک راه عالی برای نشان دادن رفتار شما است. رعایت آداب غذا خوردن دور یک میز و خوردن و نوشیدن می‌تواند اطلاعات بسیاری درباره شما در اختیار دیگران قرار دهد. شما باید با آداب غذا خوردن در کشور خود آشنا باشید و با دقت آنها را رعایت کنید. با این حال، آنچه ممکن است در کشور شما انجام شود و جز آداب خوب غذا خوردن باشد، در بعضی از کشورهای دیگر تابو باشد. در واقع، برخی از آداب غذا خوردن به گونه‌ای است که کاملا برای افراد غریبه می‌تواند عجیب و غریب باشد.

ما در این مقاله ۱۰ عادت غذایی و آداب مربوط به آن را جمع آوری کرده‌ایم که آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. همراه وینوک باشید تا با این آداب عجیب آشنا شوید.

۱۰- آیا همه چیزهایی را که سفارش دادید تمام کردید؟

اگر چیزی در بشقاب شما باقی بماند مطمئنا به خاطر آن سرزنش خواهید شد. بزرگان شما ممکن است به شما بگویند که خوراکی‌های بسیاری وجود دارد که حتی به اندازه کافی برای لذت بردن از یک وعده غذایی نیستند و آیا شما غذا را هدر می‌دهید؟ با این حال، این اخلاق خوب غذایی که تا کنون آموخته اید، در چین پذیرفته نمی‌شود.

در چین، مردم معتقدند تمیز کردن بشقاب از غذا بیانگر این موضوع است که شما هنوز هم گرسنه هستید و میزبان غذا به اندازه کافی به شما ارائه نداده است. این یک توهین بزرگ به آنهاست. با این حال، اگر شما در هند یا ژاپن باشید و حتی کمی از مواد غذایی را در بشقاب خود باقی بگذارید، به عنوان بی احترامی به غذا و میزبان تلقی می‌شود.

۹- هرگز چپستیک‌ خود را در ظرف برنج نگذارید

هنگامی که شما در ژاپن هستید و از غذای خود لذت می‌برید، اطمینان حاصل کنید که چپستیک‌ها خود را با هم، موازی با لبه میز، درست در جلوی خودتان قرار دهید. همچنین، یک قانون دیگر که باید  از آن پیروی کنید وجود دارد که آن این است که چپستیک‌ها را به صورت عمودی در کاسه برنج قرار ندهید. در ژاپن، در مراسم خاکسپاری، کاسه برنجی از فردی که فوت کرده، کنار تابوت‌اش گذاشته می‌شود و چپستیک‌های او را در کاسه برنج عمودی قرار می‌دهند. بنابراین، طبیعتا اگر شما در حالی که در خانه کسی در ژاپن از غذای خود لذت می‌برید و این کار را انجام دهید مطمئنا قابل قبول نخواهد بود.

۸- لیوان‌های خود را به می‌زنید صدای به هم خوردن آن نباید شنیده شود

هنگامی که شما می‌گویید “Slainte” یا “Cheers” (به سلامتی)، احتمالا بعد از آن لیوان‌های خود را با دوستان به هم می‌زنید و سپس خوردن نوشیدنی خود را شروع می‌کنید. با این حال، اگر شما در مجارستان هستید، نباید حتی سعی کنید چیزی شبیه به آن را انجام دهید. این کار نه تنها کاری بی ادبانه تلقی می‌شود، بلکه مشتری‌های مسن‌تر از شما ممکن است برای این کار بر سر شما فریاد بزنند.

دلیل این رسم عجیب و غریب به یک اقدام سیاسی باز می‌گردد. هنگامی که در سال ۱۸۴۸ دولت اتریش شورش مجارستان را سرکوب کرد، رهبران اتریشی جشن‌هایی برپا کردند که در آن آنها لیوان‌های نوشیدنی خود را به هم می‌زدند و جشن می‌گرفتند و این اقدام یادآور آن حادثه در ذهن مردم مجارستان است.

۷- تعارف نوشیدنی را رد نکنید

اگر در روسیه هستید و کسی به شما یک نوشیدنی تعارف کرد این نشان دهنده دوستی و اعتماد است، و اگر شما آن را رد کنید، این کار حرکتی شرم آور در جامعه روس است. اگر شما پیشنهاد یک لیوان نوشیدنی را زا مردم محلی روسیه رد کنید، به احتمال زیاد آنها را رنجانده خواهند شد و سپس لیوان را در به سمت محل پخش نوشیدنی در بار پرتاب می‌کنند. همچنین، در روسیه ودکا باید بدون هیچ چیز اضافه‌ای نوشیده شود، یعنی بدون یخ، زیرا افزودن یخ به معنی از بین رفتن خالص بودن نوشیدنی است. اگر برخی آبجو  را با ودکا مخلوط کنند، روس‌ها از این کار خوششان می‌آید زیرا یک ترکیب سنگین را ایجاد می‌کند که توسط روس‌ها به عنوان yorsh خوانده می‌شود.

۶- استفاده درست از چنگال 

غذاهایی که در تایلند سرو می‌شود بسیار خوشمزه است و اکثرا دوست دارند درست پس از رسیدن به آنجا برخی از آنها را امتحان کنند. از آنجا که برنج بخش مهمی از اقلام مواد غذایی در تایلند محسوب می‌شود، دوست دارید آن را نیز امتحان کنید. با این حال، هنگامی که شما برنج را بر روی میز خود دارید، پیروی کردن از آدب خوردن آن می‌تواند کمی روی عجیب باشد.

شما می‌توانید برای خوردن رشته فرنگی چپستیک‌ داشته باشید و قاشق و چنگال برای هر چیز دیگری ارائه می‌شود. شما باید چنگال را در دست چپ خود نگه دارید و قاشق را در دست راست خود، اما از چنگال برای خوردن استفاده نکنید. استفاده چنگال فقط برای نگه داشتن غذا از بیرون نریختن از ظرف و یا برای برش قطعات بزرگ به کوچکتر است. چنگال هرگز نمی‌تواند به دهان شما برسد.

۵- ماهی را پشت و رو نکنید

به احتمال زیاد وقتی یک طرف از ماهی را خوردید آن را برمی‌دارید و به آن طرف می‌کنید تا طرف دیگر را شروع کنید و این برای شما خیلی عادی است. با این حال، هنگامی که در چین، به خصوص در جنوب چین و هنگ کنگ هستید، نباید این کار را انجام دهید. پشت و رو کردن ماهی در چین “dao yue” است که علامت بد شانسی است. هنگامی که شما یک ماهی را پشت و رو می‌کنید، به این معنی است که قایق ماهیگیر برگردد. کسانی که بسیار خرافاتی هستند، حتی قسمت پایینی ماهی را نخواهند خورد، و برخی دیگر استخوان را برای رسیدن به قسمت پایینی ماهی می‌کشند. 

۴- آداب پیچیده قهوه خوردن

اکثر ما روزمان را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنیم. با این حال، در فرهنگ بادیه نشینان اردن قهوه بسیار مهم است و همچنین دارای چند قانون است که باید پیروی شود.

زنان و مردان از هم جدا می‌نشینند و صب می‌کنند و در حالی که میزبان قهوه را آماده می‌کند او را تماشا می‌کنند و می‌بینند که میزبان با امتحان کردن قهوه اطمینان حاصل می‌کند که قهوه‌اش مزه خوبی دارد. بعد، هر مهمان کمی قهوه در یک فنجان کوچک برمی‌دارد و فنجان‌ها معمولا برای پر شدن مجدد بازگردانده می‌شوند. قهوه از راست به چپ سرو می‌شود و شما می توانید حداکثر سه فنجان قهوه بخورید.

۳- استفاده عاقلانه از ژتون‌ها

در یک خانه استیک برزیلی، پیشخدمت‌ها با سیخی از گوشتهایی که دور آن را احاطه کردند به سمت شما می‌آیند و کسانی که غذا می‌خواهند باید از ژتون برای سفارش دادن غذا استفاده کنند. اگر پیشخدمت با آنچه شما می‌خواهید بخورید به سمتتان آمد، باید ژتون خود را از روی سبز آن بر روی میز قرار دهید. اگر دیگر غذا نخواهید، ژتون را از طرف قرمز آن بر روی میز بگذارید. برا داشتن غذای بدون پایان نیاز به قرار دادن عاقلانه ژتون خود دارید. اگر این کار را انجام دهید و طرف سبز ژتون را بر رویم یمز بگذارید، شما بیش از آنچه که بخواهید می‌توانید غذا بخورید.

۲- اگر فردی مسن به شما نوشیدنی تعارف کرد، آن را با هر دو دست خود بگیرید

کره‌ای‌ها به بزرگانشان بسیار احترام می‌گذارند. بنابراین، وقتی از طرف آنها نوشیدنی تعارف می‌شود، لیوان خود را بالا می‌برند و با هر دو دست خود آن را می‌گیرند. بنابراین، اگر می‌خواهید در قلب مردم کره جا باز کنید، می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید. همچنین، کره‌ای‌ها عادت دارند منتظر بمانند تا بزرگترین فرد در خانوده‌شان شروع به خوردن کنند بعد آنها شروع کنند. شما حتی باید با آنها هماهنگ باشید.

۱- قاشق را با دقت لمس کنید

ممکن است خیلی مراقب زمانی که قاشق خود را در فنجان تکان می‌دهید و به دو طرف آن می‌خورد، نباشید. اما این چیزی نیست که در آمریکا و بریتانیا خوشایند باشد. علاوه بر این، پس از اینکه چای خود را در فنجان هم زدید، نمی‌توانید قاشق را در فنجان بگذارید. شما باید آن را در بشقاب بگذارید و باید درست در جایی قرار بگیرد که دسته فنجان قرار دارد. انگلیسی‌ها حتی موز را با چاقو و چنگال می‌خورند.

بسیار مهم و مفید است که از این آداب غذای عجیب و غریب آگاه باشید. به خصوص اگر شما فردی هستید که سفرهای کاری و تفریحی بسیار دارید. شما دقیقا می‌دانید که هنگام غذا خوردن دور یک میز چه کاری باید انجام دهید تا هرگز کسی را نرنجانید.

منبع:وینوک  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.