همه چی تمام

مرجعی متفاوت با مطالب گوناگون

همه چی تمام

مرجعی متفاوت با مطالب گوناگون

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک

پنکیک یک میاه وعده خوشمزه و سبکی می باشد که انواع مختلفی دارد و مانند برخی شیرینی ها آن را می توان به روش های حتی جدید نیز درست کرد ، طرز تهیه پنکیک نمی تواند زیاد سخت باشد برای یک بانوی آشپز زیرا با کمترین مواد و در بهترین زمان ممکن می توان آن را درست کرد 

طرز تهیه پنکیک

  

 

 

مواد لازم برای پنکیک ساده

    • آرد سفید 1 پیمانه
    • بیکینگ پودر 1 و 1/2 قاشق چایخوری
    • نمک 1/4 قاشق چایخوری
    • شکر 2 قاشق غذاخوری
    • تخم مرغ بزرگ 1 عدد
    • شیر 1 پیمانه (240 میلی لیتر)
    • کره ذوب شده 2 قاشق غذاخوری
    • کره، شیره، عسل یا مربا برای سرو

طرز تهیه پنکیک موز

برای تهیه پنکیک (pancake) موز باید ابتدا مواد خشک که شامل آرد, بیکینگ پودر, نمک و دارچین است را با هم مخلوط کنید.در ظر فی دیگر هم مواد مرطوب را با هم مخلوط کنید.موزها را باید له کنید و به همراه مخلوط مرطوب شده داخل کاسه  مواد خشک بزنید . سپس مواد آماده شده را با یک ملاقه کوچک در ماهی تابه نچسب بریزید و وقتی یک طرف آن طلایی شد ، طرف دیگر آن را بپزید.


طرز تهیه پنکیک وگن (گیاهی)

برای درست کردن این نوع پنکیک باید همه مواد را با هم در داخل یک کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.

سپس تابه را چرب نموده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، بعد هر بار مقداری از مایه پنکیک را بریزید و صبر کنید تا سرخ شوند.

به همین ترتیب پنکیک ها را آماده نمایید.


طرز تهیه پنکیک کره بادام زمینی

آرد ، شکر ، جوش شیرین ، نمک و  بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. در ظرفی دیگر دوغ کره ، تخم مرغ و کره بادام زمینی را با هم مخلوط نمایید تا یکدست شود .

سپس مواد خشک را با مواد مرطوب مخلوط نمایید و اینقدر هم بزنید که صاف و یکدست شود .

با کمی روغن کف ظرف را چرب کنید و  و یک چهارم فنجان از خمیر پنکیک را داخل ظرف بریزید . خمیر خیلی غلیظ است و احتمالا لازم شود با قاشق کمی کف ظرف پهنش کنید . بلافاصله کمی خرده شکلات رویش بپاشید و هر طرف را حدود 3 دقیقه طبخ نمایید .


دستور تهیه پنکیک کره ای :

تخم مرغ ها را جداگانه در ظرفی بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید تا باز شود ، بعد به آن روغن کنجد و روغن مایع اضافه کنید و هم بزنید.

در ظرفی دیگر ،آرد معمولی را با آرد برنج و پنکیک در یک کاسه بریزید و نمک، فلفل و کنجد را به آن اضافه نموده و خوب مخلوط کنید.

در آخر هم آب را اضافه کنید وهم بزنید.بعد از مخلوط شدن همه مواد در آخر سبزیجات خردشده را اضافه نموده و در تابه ای چرب و داغ هر دو طرف آن را سرخ نمایید.

پنکیک کره ای را در ظرف مورد نظر قرار داده و برش زده و میل نمایید.

نکته ها:

1- میتوانید مواد خشک را از قبل با هم مخلوط کنید و هر وقت خواستید مواد تر را با آن مخلوط کنید.
2- برای ریختن مایه در تابه راه های مختلفی وجود دارد. مثلاً میتوانید مواد را با قیف داخل یک بطری بریزید وبا تکان دادن بطری آنها را مخلوط کنید. بعد هم خیلی راحت با خم کردنش، مواد را داخل تابه بریزید. یا اینکه مایه را مستقیماً در پیمانه ی اندازه گیری (که شبیه پارچ آب است) یا در پارچ آب کوچک درست کنید تا راحت تر آن را در تابه بریزید.

3- پیشنهاد میکنم حتماً کمی کره روی پنکیک داغ بمالید. چون طعمش را عالی میکند.

4- اگر تا زمانی که همه پنکیک ها را درست کردید، اولی ها کمی سرد شدند، آنها را در فر یا مایکروفر یا روی شعله غیر مستقیم داغ کنید.

5- پنکیک را با چی بخوریم؟ کره و شیره رایج ترین ترکیبی هستند که با پنکیک استفاده میشوند. شما میتوانید از کره و عسل یا مربا هم استفاده کنید. همچنین از خامه یا پودر قند همراه با میوه های مختلف (به ویژه انواع توت) میتوان استفاده کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.